Klantenservice

https://www.funidelia.nl/panier

Herroepingsrecht

Herroepingsrecht

De gebruiker heeft herroepingsrecht op aankopen via de website www.funidelia.co.uk indien niet tevreden, in staat is om een product te retourneren binnen een maximale termijn van veertien (14) kalenderdagen vanaf de dag dat u of een derde partij aangegeven door de consument, anders dan de vervoerder, het materiële bezit van de goederen heeft verkregen.

Om gebruik te maken van het herroepingsrecht dient u ons hiervan op de hoogte te stellen via FUNIGLOBAL DEVELOPMENT S.L. Calle Poetisa María Zambrano nº 31, Edificio WTCZ, Torre Este, Planta 16, 50018 Zaragoza - Spanje of schrijf ons een duidelijke verklaring met behulp van ons contactformulier met uw beslissing tot uw herroepingsrecht (bijvoorbeeld een brief verzonden via e-mail of een e-mail met behulp van het formulier). U kunt dit modelformulier voor herroeping gebruiken, hoewel u niet verplicht bent om dit te doen. Om aan de herroepingstermijn te voldoen, volstaat het dat u uw mededeling met betrekking tot uw uitoefening van het herroepingsrecht verzendt voordat de overeenkomstige periode is verstreken (14 kalenderdagen).

Gevolgen van herroeping:

In het geval van herroeping van uw kant, zullen wij alle betalingen, inclusief verzendkosten, aan u terugstorten(met uitzondering van extra kosten die door u zijn geselecteerd, zoals een ander type bezorging in plaats van de goedkopere standaard bezorgmethode die wij aanbieden) zonder onnodig vertraging en in elk geval, binnen de maximum periode van 14 kalenderdagen vanaf de datum waarop u ons op de hoogte brengt van uw beslissing om het huidige contract te beëindigen en de voorafgaande ontvangst van de goederen of producten waarop herroeping betrekking heeft. We voeren de terugbetaling uit via dezelfde betaalmethode als die gebruikt is voor de aankoop tenzij u een andere betaalmethode prefereert (in elk geval zullen er geen bijkomende kosten gemaakt worden)

De terugbetaling kan worden ingehouden totdat wij de goederen hebben ontvangen of totdat u het bewijs heeft geleverd dat u de goederen heeft teruggestuurd.

U kunt de goederen terug sturen naar Funiglobal - DHL Solutions GmbH, Barentsstr. 24, 53881 Euskirchen, Germany zonder onnodige vertraging en in elk geval gedurende een maximale periode van 14 kalenderdagen vanaf de datum waarop u ons op de hoogte stelt van uw beslissing om het contract te beëindigen. De deadline wordt geacht te zijn vervuld als de consument de goederen terugzendt voordat de periode van 14 kalenderdagen is verstreken. Alle kosten in verband met het retourneren zijn de verantwoordelijkheid van de klant.

U bent aansprakelijk voor de waardevermindering van goederen als gevolg van het anders dan nodig zijn voor het vaststellen van de kenmerken en werking van de goederen.

Hoe wij de waardevermindering van goederen bepalen

Om de aard, de kenmerken en de functie van de goederen vast te stellen, moet de consument de goederen met de juiste zorg behandelen en inspecteren (i) op dezelfde manier als hij in een winkel zou doen. Alle handelingen of inspecties van de goederen die buitensporig zijn kunnen ertoe leiden dat de waarde van de goederen daalt. Wij zijn gemachtigd om een aftrek van de overeenkomstige restitutie voor de ontvangen betaling uit te voeren. Hoeveel wij de waarde van de teruggave kunnen verlagen, zal het bij elke retournering afzonderlijk worden bepaald. De consument kan de verpakking openen en de stoffen en kleuren van de goederen met de grootst mogelijke zorgvuldigheid inspecteren, maar zorg ervoor dat de doos bij opening in goede staat blijft. Als de doos kapot is, zullen wij concluderen dat de waarde van de goederen is afgenomen. Wij willen u eraan herinneren dat, gedurende de tijd dat de goederen in uw eigendom zijn en totdat u ze aan ons retourneert, u verantwoordelijk zult worden gehouden voor de goederen en als gevolg daarvan verantwoordelijk bent voor eventuele schade die zou kunnen voortkomen.

Algemene regels

U heeft geen herroepingsrecht als het geleverde artikel een van de volgende producten is:

- Speciaal aangepaste artikelen of op maat gemaakte artikelen

- Artikelen verzegeld omwille van gezondheids- of hygiënische redenen en die na de levering zijn ontzegeld

Uw recht om terug te treden uit het contract zal uitsluitend worden toegepast op de producten die worden geretourneerd in dezelfde staat waarin u ze heeft ontvangen. De consument krijgt geen restitutie als het product is gebruikt buiten de loutere opening ervan of voor producten die niet in dezelfde staat verkeren waarin ze zijn geleverd of die schade hebben opgelopen, daarom moet de consument voorzichtig zijn met de producten wanneer deze in zijn/haar bezit zijn.

Na onderzoek van het artikel laten we u weten of u recht heeft op terugbetaling van het aankoopbedrag. Bezorg restituties kunnen pas volledig zijn als het herroepingsrecht wordt uitgeoefend binnen de wettelijke termijn en alle artikelen waaruit de bestelling bestaat zijn geretourneerd. In het geval dat er een fout zit in de inhoud van het retourpakket, die buiten de schuld ligt van Funidelia, zijn wij gerechtigd om u de extra kosten in rekening te brengen als het mogelijk is om het terugzenden van het pakket onder uw aandacht te brengen. Hoe dan ook zijn de rechten en erkende acties voorbehouden door de bestaande wetgeving.

Retourneren van defecte producten

Met onze after-sales service proberen wij snelle en effectieve aandacht te geven aan onze klanten met als doel om problemen met artikelen of bestellingen op te lossen.

Als u een defect vaststelt op het moment van levering, neem dan onmiddellijk contact met ons op via e-mail binnen twee (2) werkdagen na ontvangst van het product. Wij accepteren geen klachten die verband hebben met vervoer.

Als de consument op het moment van levering denkt dat het product niet overeenkomt met wat in het contract is bepaald, dient hij/zij onmiddellijk contact met ons op te nemen via onze contactmethoden met de productinformatie en de schade die is opgetreden.

Wij zullen het geretourneerde product zorgvuldig onderzoeken en we zullen binnen een redelijke termijn via e-mail contact met u opnemen en wanneer toepasselijk een terugbetaling of een vervanging van hetzelfde artikel aanbieden. De terugbetaling of vervanging van het artikel vindt zo snel mogelijk plaats en in ieder geval binnen 14 dagen na de datum waarop we een bevestigingsmail sturen met de terugbetaling of vervanging van het niet-conforme artikel.

Het betaalde bedrag voor de producten die als gevolg van een defect zijn geretourneerd, wordt volledig terugbetaald, inclusief leveringskosten om het artikel af te leveren en de kosten die u heeft gemaakt om het artikel aan ons te retourneren. De terugbetaling zal worden uitgevoerd via dezelfde betaalmethode die u gebruikte om de artikelen te kopen.

Overige gerelateerde vragen en antwoorden:
Top